woensdag 31 oktober 2012

Riotinto trip, chupitos, en the beach!

Hey allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blogberichtje, tijd voor een nieuwe dus.

Ik heb een druk weekend achter de rug (allez, naar Spaanse normen dan toch). Zaterdag heb ik met ESN (de Erasmusorganisatie) een uitstap naar Riotinto gedaan. In de voormiddag stond er een museumbezoek over de oude mijnen van Riotinto op het programma, wat maar matig interessant was (de gids praatte veel te veel, en ik luisterde veel te weinig...). In de namiddag was het gelukkig beter; toen gingen we naar de rivier Riotinto (letterlijke vertaling: rode rivier). Met een treintje uit de jaren heel lang geleden (die je overigens te voet bij kon houden - topsnelheid 8km/h of zo) reden we naar een plek langs de rivier waar je leuke foto's kon maken, en hopen dat er iemand op z'n gat in het water viel (wat helaas niet gebeurde).





Daarna gingen we nog naar een of andere verlaten mijnput, die volledig ondergelopen was met water. Om daar te komen moesten we door een tunnel, en omdat er kans was dat er dingen naar beneden vielen in die tunnel, moesten we een helm op. De geruststellende woorden van de gids: "I don't trust the tunnel, because it's English. But the helmets are Spanish, so it's okay."




's Avonds zijn we nog even iets gaan drinken in bar Mombasa. Tijdens het happy hour was er een open bar voor chupitos, waar we goed gebruikt van gemaakt hebben. De mensen die mij kennen weten dat ik normaal gezien geen alcohol drink, dus je kan je voorstellen dat, na een uur lang volop shotjes achterover gekapt te hebben, de weg naar huis best lollig was (de roomies waren er overigens niet veel beter aan toe dan ik).


Zondag zijn we nog eens naar het strand geweest. Voor jullie allemaal jaloers worden: we hebben daar 2 uur liggen bibberen. De temperatuur was goed, het zonnetje scheen lekker, maar de wind zorgde voor meer kippevel dan aangenaam was... Zwemmen was er dan ook niet bij, jammer genoeg.






Vandaag vertrekken Valerie en ik op een road trip! We hebben een auto gehuurd, en we gaan eerst 2 dagen Portugal verkennen, en daarna 3 dagen in Andalusia rondtoeren. Ik heb er al helemaal zin in! Volgende week vindt je hier waarschijnlijk dan ook een verslag van onze trip.

AdiĆ³s

Geen opmerkingen:

Een reactie posten